söndag 28 mars 2010

EMOTIONELLA SLAMPOR


jag känner att det kommer bli insikternas, välbefinnandets och den personliga utvecklingens år. har under de senaste månaderna ägnat mig åt väldigt intensivt bostads- och pojkvänsletande, och jag känner att det funkar lite på samma sätt. ju fler lägenheter jag kollat på, desto bättre bild har jag fått av vad det är jag vill ha och behöver, och de senaste veckornas mer eller mindre lyckade möten med män har gett mig en del insikter om vem det är jag letar efter. det är hög tid att sluta fundera på vem som skulle kunna tycka om mig och istället fokusera på vem jag skulle kunna tycka om, och vem det bara vore härlig att ligga med.

träffade en skitsnygg kille igår. skitsnygg och så sjukt självupptagen. han var fin och så men det här med hans självgoda beteende funkade inte riktigt, tror inte jag fick en motfråga förrän en halvtimme in i dejten. jag ser det som ett fantastiskt sundhetstecken att jag trots hans fantastiska skäggväxt, mörka ögon och fint hårbeklädda underarmar (och förmodat vildvuxna bröst) inte ligger och våndas över att jag inte fick ligga igår och att han bor och befinner sig i en annan stad. jag menar, jag blev inte ens kåt när han berättade sina mörkaste familjehemligheter. faktum är att jag nästan kände mig lite fed-up på män som bara blottar det allra mest privata efter att ha umgåtts i nån timme. det får mig att fundera på om det är nåt i min utstrålning eller om det är så att dom beter sig som emotionella slampor varje gång de träffar en ny person. eller om dom helt enkelt inte bryr sig om vad jag ska tänka om dem. och vad är det för jävla inställning, isåfall? kanske måste jag revidera min "att ha"-lista och stryka punkten "känslotyngd man från livets hårda skola"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar