tisdag 13 juli 2010

OM ENSAMHET


jag avslutade min senaste affär med ett irriterat sms som slutade med orden "isåfall kan jag lika gärna ligga med mig själv" och nu känner jag mig för första gången på rätt länge ganska ensam. och jag får väl skylla mig själv som så vårdslöst riskerar en halvhjärtad liggrelation genom att skicka ett så dramatiskt meddelande.

jag blir oftast rätt provocerad när man antas leva ett ensamt liv bara för att man inte är i en fast relation och jag tänker dagligen att de där människorna som är fast i samboskapet, tvåsamheten och fredagsmyset är dom som är verkligt ensamma och isolerade. men sen kommer det såklart perioder av svaghet och sårbarhet då det känns som att alla i min omgivning har en given partner i allt dom gör medan jag får jobba arslet av mig för lite sällskap och social eller sexuell stimulans. just nu, idag, och den här veckan, är en sådan period och jag gissar att det handlar om den plötsliga frånvaron av kärleks- och sexobjekt. jag vet ju sedan tidigare att det är en frånvaro jag måste vänja mig vid för att bli av med känslan av ensamhet, så det är väl bara att vänta ut skiten och försöka nöja sig med att ligga med sig själv.

apropå ligg har mina senaste två relationer fått mig att uppskatta att bli tagen bakifrån som en liten tik. givetvis får det mig att känna mig billig, precis som tidigare, men jag har lärt mig att uppskatta känslan av billighet. jag vet inte om det är en göttig början på mitt nya sexliv eller vägen till moraliskt förfall, men lite härligt är det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar